2013. szeptember 13., péntek

Ismerni önmagam

A szellemiségben az első lépés, hogy megismerjem önmagam. A magamról való gondolkodás hétköznapi módja a nem, a kor, a faj, a foglalkozás, a kapcsolatok, stb. vonatkozásában történik. E hétköznapi módszer helyett nézzem önmagam szellemi megértéssel: egy örökkévaló lényként, egy erőteljes energiaként, ami egy korlátlan fénypontban van bezárva. A tudatosság e változásával szabaddá tudok válni az összes típusú korláttól és lánctól, ami a legtöbb ember életét befolyásolja. Például: lehet, hogy én egy anya, vagy egy tanár szerepében vagyok, vagy valaki, akinek egy szép autója van. Mindezek a dolgok önmagukban nem rosszak, de ha a boldogságom, az identitás érzése ezektől függ, akkor ennek megfelelően azok kontrollálnak engem, és nem vagyok a saját tudatom mestere. Amikor önmagam nemcsak egy testnek, de egy örökkévaló lénynek látom, szabaddá válok a félelmeimtől, és azok közül is a legnagyobbtól, a halálfélelemtől. Amikor elfogadom, hogy ez a test csak ideiglenes, míg én örökkévaló vagyok, akkor a test elmúlásával kapcsolatban nincs több félelem. Tudom, hogy egy ponton el kell hagynom ezt a testet, de ez többé nem lesz a boldogtalanság, vagy félelem oka, ha annak a megértésével rendelkezem, hogy egy másik emberi test, egy másik tapasztalat vár rám. Ezzel a megértéssel el tudom engedni a ragaszkodást és birtoklást, amivel rendelkezem, amikor a testemmel azonosítom önmagamat. Ott van a szabadság érzése, ami legyőzi a félelmet és a testtel kapcsolatos korlátokat. A hozzáállásom megváltozik, mert örökkévaló lényként biztonságban érzem önmagam. Ha nekem csak egy ruhám van, amit viselhetek, akkor ahhoz nagyon ragaszkodhatok, hisz csak az az egy van, de ha kinyitom a ruhásszekrény ajtaját, ahol sok más ruhám is van, akkor nem ragaszkodom azokhoz annyira, és nem függök a ruhámtól, amit éppen viselek. Hasonló módon, bár a test sokkal értékesebb, mint egy ruha, de a test nem az életem és biztonságom forrása. Az nem én vagyok. A test olyan, mint egy autó. Azt tisztán és megfelelően tartom, de én, a vezető soha nem gondolom azt, hogy én az autóm vagyok. Felelősségem van, hogy a testemről gondoskodjam, mert a testen keresztül végzem el a napi tevékenységeimet, kerülök kapcsolatba más emberekkel és a világgal, de többé nincs ott annak a félelme, hogy azt elveszíthetem. Az egyik legfontosabb aspektus önmagam megismerésében az, hogy én örökké vagyok. Egy másik nagyon fontos koncepció az öntisztelet. Az öntisztelet különösen lényeges ahhoz, hogy megőrizzem a stabilitást a „Ki vagyok én?” tudatosságában. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése