2013. április 10., szerda

A szellemi erő


A szellemi erő valójában egy olyan erő, ami véghezviszi a változást. A szellemi erő nem azt jelenti, hogy azzal életre keltenek egy halott személyt vagy fizikai szinten végetvetnek egy betegségnek, de a szellemi erő valami olyasmi, amivel nap mint nap kísérleteznünk kell az életünkben. Olyan dolgokban, amiket általában nehéz tolerálni vagy olyan szituációkban, amik zavarodottság okoznak vagy amikkel nehéz megbirkózni. Ahogy fejlesztem magamban a szellemi erőt, látni fogom ennek az eredményét. 
A szellemi erő elsődlegesen azt jelenti, hogy képes vagyok önmagamat szabaddá tenni a függőségektől. A szellemi erő nem azt jelenti, hogy mások felett gyakorlok hatalmat, de azt jelenti, hogy én, magam szabad maradok. Szabad a befolyásoktól, szabad a kötésektől, önmagam mesterévé válok. A szellemi erő jele az, hogy megállok a saját lábamon, függetlenül, szabadon. Képes vagyok dönteni és abba az irányba haladok tovább, amit én választok. A szellemi erő egy másik aspektusa, hogy szabaddá válok minden függőségtől a szokások tekintetében is, amik hosszú időn át kötésben tartottak. 
Mi tesz bennünket függővé? Az emberek csak az egyik tényező, ennél sokkal szubtilisabbak a szokásaink és vágyaink. Ez a kettő is része a függőségünk történetének. Ahogy egyre szabadabbá válok, képes vagyok arra, hogy jobban értékeljem önmagamat is. Visszatérek az önbecsülés állapotába, a saját méltóságomhoz. Erővel rendelkezem ahhoz, hogy szabaddá tegyem önmagamat. Szabaddá a függőségektől, szabaddá a szubtilis vágyaktól, és szenvedélyektől.  
A választás idején mutatkozik meg a szellemi erő. Egy szituációban két különböző magatartás is felmerülhet. Az egyik, amikor reagálok, amikor haragossá válok, durva dolgokat mondok, ami a másiknak szomorúságot, fájdalmat okoz vagy nagyon nyugodt, békés maradok, és egyszerűen mindent elengedek. Ebben a pillanatban mutatkozik meg a szellemi erő nagysága. De amikor hiányzik a szellemi erő, akkor nem ismerem fel, hogy egy adott pillanatban milyen választási lehetőséggel rendelkezem. Egyszerűen utat adok az érzelmeknek, a reakcióknak és olyan dolgokat mondok, amiket nem kellene. A későbbiekben én is érezni fogom ennek a hatását és sajnálom, hogy szomorúságot okoztam. A szellemi erővel képes vagyok arra, hogy jól válasszak, és a helyes irányba haladjak. Ha ezt gyakorlom az életemben, akkor fogom igazán tisztelni önmagamat. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése